Vezi alte articole

Educatie despre relatii interumane - Ce crezi ca mai trebuie adaugat? (09 Jun, 08:50)

Sfaturi pentru relatia de cuplu.

Atentie la sfatul numarul 11!

 1. Relatia ta nu va supravietui daca nu-i acorzi suficienta atentie. Rezerva-ti macar jumatate de ora in fiecare seara si macar o zi in fiecare luna pe care sa le petreci in exclusivitate cu partenerul tau.

2. Amandoi veti avea nevoie de siguranta si comfort. O relatie buna se bazeaza pe compromis si pe reciprocitate.

3. Pastreaza un echilibru intre dependenta si independenta. Comunica-i partenerului tau ca ai nevoie de el, dar nu-l presa prea mult ca sa nu se simta incoltit.

4. Incurajeaza-l sa te asculte, aratandu-ti recunostinta atunci cand face acest lucru. In mod similar, arata-ti interesul atunci cand iti vorbeste. Trebuie sa fii constienta de faptul ca majoritatea barbatilor se comporta altfel decat femeile intr-o conversatie. Au nevoie de mai multa tacere si de mai mult timp de gandire.

5. Determina-l sa te aprecieze. Nu te astepta la complimente spontane, mai degraba spune ceva pozitiv despre tine si cauta-i aprobarea.

6. Invata-l, de preferat la inceputul relatiei, cum sa te aduca cel mai sigur la orgasm, pentru ca este putin probabil ca va descoperi singura acest lucru. Daca nici tu nu te cunosti inca prea bine, incearca sa te descoperi.

7. Invata sa faci acel lucru care poate readuce buna dispozitie in relatia ta si sa oferi partenerului tau un zambet autentic, dragastos, si aprobator.

8. De multe ori acele mici ciudatenii care te-au atras la inceput la partenerul tau, se pot transforma cu timpul in obiceiuri enervante. Invata sa-l iubesti cu toate micile defecte.

9. Resentimentele ascuse otravesc o relatie; prin urmare daca te deranjeaza ceva spune-i. Aminteste-ti ca desi barbatii nu suporta conversatiile emotionale, le place sa caute solutii. Exprima-ti nemultumirile si apoi roaga-l sa te ajute sa gasesti rezolvarea.

10. Invata ca a-ti pedepsi partenerul nu este o solutie. S-ar putea ca acest lucru sa te faca sa te simti bine, dar se poate intampla ca el sa se incapataneze mai tare. O strategie mai buna ar fi sa rasplatesti lucrurile care-ti plac si sa le ignori pe cele care nu-ti plac.

11. Banii sunt cauza cea mai frecventa pentru conflictele din interiorul unui cuplu. Pentru a avea o relatie care sa functioneze bine trebuie sa va ocupati de sursele de venit si sa va faceti un buget.


Sigur ca acestea nu sunt toate. 

Tu ce crezi ca mai trebuie adaugat?

Comentarii (24)

Icon_sdc12422 Alexandru Gacea (23 Jun, 23:29)
Da foarte bune precizarile dar dupa parerea punctele ce mai forte ale unei relati consta in incredere, loialitate, respect de sin in primul rand si apoi respectul fata de persoana cu care convietuiesti ,SINCERITATEA (cel mai important lucru ) si in momentul cand gresesti cu sau fara voia ta recunoasteti greselile si cereti iertare pentru ee chear daka nu isi mai au rostu in momentul respectiv dar pe viitor cnteaza si va fi apreciat gestul, si incearca sa inveti cate ceva din fiecare greseala si sa o analizezi din mai multe puncte de vedere fie pro sau contra ta .

Missing_avatar_icon Delia Mezdrea (23 Jun, 10:23)
Buna dimineata! imi plac ideile de aici, sunt adevarate.cred ca mai trebuie adaugate cateva diferente esentiale dintre femei si barbati, cum ar fi modul de gandire si de actiunein anumite situatie , de ce barbatilor nu le place sa se lungeasca la vorba cu o femeie, care sunt prioritatile barbatului matur in comparatie cu femeile,cum iubesc barbatii si femeile. Am gasit aceste diferente in cartea lui Steve Harvey, Poarta-te ca o lady, gandeste ca un barbat!. Succese!

Missing_avatar_icon Laura Elena Stroia (18 Jun, 11:11)
Multumim pentru articol. Este interesant. Adevarat ca fiecare persoana isi are felul ei de a fi si de a se comporta in cplu. Ne sta la baza dovada faptului ca rata divorturilor in lume este din ce in ce mai mare. Pentru ca fiecare face ce vrea, nu ce trebuie. Cat despre teapa, nu stiu care e! Sa iti ofere cineva un stl de viata pe banii astia.... Nesimtit de putin. Adica eu dau cate 2 3 sute de euro pe o specializare la masa, cate trei zile si aici dau odata 130 de lei pe inscriere si beneficiez de tot felu de seminaii care mai de care mai bune. Inca o chestiune, daca nu dadeati banii astia aici, cu siguranta, in ce mult o luna nu-i mai aveati. Nu stiu care e teapa mai mare. 1Aia sa tragi ca un cal 6-8 ore pe zi pentru visele altuis, sau sa te instruiesti, sa devii cea ce iti doresti sa devii si abia atunci cand MERITI banii aia multi sa-i ai in mana. Cine nu ma crede, hai sa facem un schimb pe o zi de aia de 8 ore , sa stati in locul meu la masaj la spital sa vedem cum e. Deja dupa 6 ani imi e groaza, asa ca nu mai vreau inca 20.

Missing_avatar_icon Delia Mezdrea (17 Jun, 01:18)
Mai trebuie adaugate cateva diferente esentiale si naturale intre barbati si femei.Am citit de curand cartea lui Steve Harvey ,,Poarta-te ca o lady, gandeste ca un barbat" si ea m- ajutat sa inteleg anumite lucruri.expun aici cateva dintre ele: 1. Barbatul matur isi gaseste rostul si misiunea in a rezolva lucrurile, in a fi stalpul casei din punct de vedere financiar.El trebuie sa stie cine este, ce face si cat castiga pentru a-si putea contura identitatea. 2. barbatii iubesc diferit fata de femei. Femeia iubeste emotioanl, tandru, pasional; barbatul iubeste simplu, direct, si poate dragostea lor este mai greu de dobandit. 3.O femeie fericita in relatia sa este punctul de referinta al mandriei babatului. Barbatii vor da faca femeile fericite , iar ele trebuie sa ofere o recompensa pentru ce face partenerul lor prin diverse comportamente si atitudini ce tin de cuplul respectiv. 4.Discutiile detaliate nu sunt pe placul barbatului: el iti va raspunde clar si la obiect la o situatie pe care tu vrei sa o lungesti si sa o intorci pe toate partile.pentru ca barbatul este orientat spre rezultat, spre actiune, nu pe gandire profunda. 5.Cele 3 lucruri de care are nevoie un barbat oricand (universal valabil): sprijin, loialitate si sex! 6.Daca femeii nu i se acorda primul loc in relatie, inseamna ca barbatul respectiv inca nu si- aindeplinit telurile, si pentru el este esential sa se vada implinit ca sa poata oferi atentie si afectiune femeii. 7.Intr- o relatie trebuiesc construite niste reguli si conditii, pe care partenerii sa le respecte si sa se raporteze la ele. Daca nu sunt create aceste reguli, este posibil ca ,,baiatul mamii" , sa plece pe neasteptate pentru ca nu are nici o ingradire din partea ta. 8.Independenta finanaciara a femeii nu deranjeaza un barbat atat timp cat el este lasat la randul lui sa ofere protectie, bani, si egalitate. barbatul nu are un rost langa acea femeie daca nu este lasat sa ofere. 9.pentru majoritatea barbatilor, conteaza ca femeia sa fie frumoasa la barbatul lor, indiferent de mijloacele prin care ea a devenit frumoasa. Numai succese!

Icon_01022010628 Miklos Csere (12 Jun, 12:41)
Totul se rezuma la rabdare si ratiune. Trebuie sa gandesti si sa fi rabdator, sa actionezi nici prea repede nici prea tarziu in diverse situatii.

Icon_poza Flaviu Mihai Broscatan (12 Jun, 01:04)
Sunt sfaturi bine venite si de luat in considerare! Dar parerea mea este ca ramane la optiunea fiecaruia de a decide ce face cu viata lui!

Icon_p1013789 Catalin Constantin Obrijanu (11 Jun, 19:35)
In mod sigur reletia trebuie sa fie bazata pe incredere si afectiune,in partea cu ascultatul incep sa stau din ce in ce mai bine . Cuidateniile acelea cara vor deveni banale ,fac ca persoana de langa tine sa fie cea speciala doar de aia ai ales-o asa-i,numai ca unii sau unele cred ca daca renunta imediat cum au intrat vor gasi pe cineva care nu va avea defecte. Gresit . Avem defecte care le corectam continuu si mult mai multe calitati care de obicei sunt date la o parte.Va pup:)

Icon_hpim8896 Constantin Vasile Canciuc (11 Jun, 15:50)
Salutare lume draga!Interesante lucruri se mai intampla.Ideea principala e ca VINE REFORMA!Bafta la bani.Altceva nu ne dorim.

Icon_eo Bogdan Alexandru Perta (11 Jun, 03:11)
Buna toturor! Nu prea imi place de obicei sa ma bag in discutii aiurea dar chiar am ramas uimit de ce s-a vorbit aici.In primul rand nu stiu de ce il criticati pe cel care a scris articolul acesta? stiti voi mai multe?...spuneti-ne si noua.In al 2 lea rand, voi nu trebe sa luati tot ce spun altii, doar ce credeti ca este bun pt voi, iar daca aveti ceva de comentat sau contrazis faceti-o macar frumos fara sa deranjati pe toti, ca doar toti suntem destepti cand trebe sa jignim.Chiar daca a gresit ceva un om, invatati sa-l laudati pt ce a facut pt ca data viitoare capatand incredere va face mai bine.Ganditi-va daca voi puteti face macar atat ce fac oameni astia de aici ( Calin, cel care a scris articolul sau oricare altul ), dar dupa cum va exprimati nu cred, iar daca nu sunte-ti in stare de atata criticati-va pe voi nu pe altii.De ce nu veniti voi cu o afacere pornita de la 0? ...aaa sunte-ti prea buni pt asa maruntisuri.In al 3 lea rand nu v-a obligat nimeni sa va inscrieti, iar daca ati facut-o si nu sunteti in stare sa va ocupati si sa va dezvoltati afacerea, nu Calin este de vina.Face-ti voi ce a facut Calin pana acum,macar, si atunci respect, dar ce este cel mai usor pe lume?....sa vorbim doar. Cum spunea cineva...nu ar trebui sa fie bani cei care "invart pamantul" , dar nu noi suntem vinovati pt asta, ci doar cei orbiti de putere,iar atunci avem 2 solutii: 1.)sa ne straduim sa facem si noi bani sa avem ce ne dorim sau sa visam doar 2.)sa deschidem ochii o data sa vedem in ce mizerie ne aflam (si nu ma refer doar in Romania), nu sunt vinovati cei din guvern, ci NOI.Asa ca ar trebui sa va dati seama de asta si sa incercam sa schimbam ceva pana se mai poate. Nu va bucurati ca prin aceste vorbe ii doborati pe cei care fac ceva sau macar incearca, ci din contra ii faceti mai puternici....de ce?...pt ca stiu cu sunt mai destepti decat voi chiar si cu putin.Imi cer scuze daca se simte cineva jignit!!! Bafta tuturor si mult succes in ce faceti! ...si nu in ultimul rand, respectele mele CALIN :)

Icon_draft_lens17560755module147721521photo_1295750761tony-robbins-5 Robbins Anthony (10 Jun, 09:16)
Parerea mea este ca ar fi pacat sa ajungi la succes fiind o persoana singura si sa nu ai cu cine imparti FERICIREA.Fericirea este singurul lucru care se inmulteste atunci cand il imparti cu altcineva.Recomand cartea ,,Cum sa-ti intelegi sotia la bine si la greu"-Gary Smalley.Important e ca putem ALEGE.Alege sa fii FERICIT! Multa caldura in suflet si in casa va doresc!

Icon_dsc09661a Arthur Kirkosa (10 Jun, 08:23)
"Asa-i Romanu`"... popor mioritic, atot cunoscator, filozof inascut si iubitor de frumos si corect. Dragii mei, va iubim pe toti neconditionat si va acceptam asa cum sunteti. Sunt sigur ca voi nu va iubiti indeajuns de mult si nu va acceptati pe voi, in primul rand, datorita comentarilor "mirifice" pe care le-ati creat. Articolul se referea la relatii interumane... si mai mult sau mai putin ati raspuns la el... mai ales cei cu provocarile de tot felul de la sume de 30, 65, 155, 200 si reinnoiri; care, pot intelege, pentru unii, sunt mult prea mult... (aici nu incerc sa fiu ironic). Din comentarile voastre pot intelege ca nu va place relatia voi-voi, sunteti frustrati de ce aveti, de faptul ca nu intelegeti ce aveti si de ce trebuie sa dati din "putinul" care-l aveti; este ok, veti intelege mai incolo de ce trebuie sa dati totul pentru altul care-si bate joc de voi si veti muncii pentru el din greu, pentru un salariu de mizerie care an de an SCADE cu x%... pot doar sa-mi exprim multumirea ca veti primii ceea ce va doriti. @Tudor, @Iulian Vasile... nivelul vostru se cunoaste prin modul cum va exprimati... nu ati avut apreciere in copilarie, adolescenta si acum altii sunt apreciati mai mult ca voi si din aceasta cauza credeti caci criticand si injurand veti primii atentie; va compatimesc @Cristina Maria... daca tu consideri ca doar tu ai voie sa-ti explici cum sa ai o relatie cu partenerul de viata, spune-mi te rog... de unde ai cunostiinte actuale vis-a-vis de acest aspect? dar divin? ai venit in acest plan de existenta cu acest program gata instalat? Vis-a-vis de cine decide, clar doar tu POTI sa decizi pentru tine, ca accepti ce iti zice altul sau faci cum crezi tu, decizia tot TIE iti apartine. Spuneti despre cei din Infopagina ca sunt obsedati de bani, ca nu sunt cu picioarele pe "PAMANT"... atunci de ce la profile ati completat sume in 4 cifre si in euro; ati renuntat la stiri? wow... acolo zice clar scad salariile, pensile, cresc taxele, impozitele... viata e grea si maro... de ce VISATI? Sunteti propriul vostru hot de vise? HAHA... Majoritatea sunteti copii, inca sustinuti, mai mult sau mai putin, de parinti... vreau sa recitit TOT ce ati scris peste 10-15 ani... sa vedeti daca mai sunteti de aceeasi parere... ca nu ai nevoie de bani, ca toti restul sunt de calitate, mai putin Calin si companiile lui. Vreau sa va uitati toti in oglinda la voi... sa vedeti daca in primul rand va puteti zambii sincer stiind ca sunteti cine si ce sunteti si apoi sa va intrebati... eu daca as face un proiect care are aceeasi idee ca cel din WoW Development sau o companie cu o ideea ca cea din Infopagina, sau o fundatie ca E31... as proceda si eu la fel, as fi si eu la fel de invidiat, lumea ar zice lucruri bune sau rele despre MINE? Ce credeti voi ca ati face, sau cum ati face diferit ca toata lumea sa va iubeasca? Voi va iubiti? Va doresc o viata magifica, intelepciune, sanatate maxima, iubire neconditionata si puterea si dorinta sa le faceti pe toate.

Icon_hpim8896 Constantin Vasile Canciuc (09 Jun, 21:06)
Referire la un articol anterior:---"Consider ca fac parte dintr-o familie si dintr-un anturaj,traiesc printre oameni,nu printre animale.Vreau sa castig si eu bani curati in reforma locuintelor.Si desi nu voi reusi,totusi tind in a-i respecta pe toti,evident,la oameni ma refer.Sa avem grija sa nu jignim pe nimeni prin afirmatii."

Icon_p1260113 Cristian Popa (09 Jun, 20:49)
E nevoie de multa intelepciune in viata asta sa-ti dai seama ce e rau si ce e bun. Iar pana nu ai analizat FOARTE BINE ambele situatii, nu ar trebui nimeni sa-si deschida gura sa vorbeasca, calculatorul/laptopul sa scrie...niste aiureli venite din frustrari provocate de mediul inconjurator (familie, anturaj). Toti asa-zisi "tepuiti", asteptam cu toii sa ne spuneti UNDE E TEAPA? Suntem foarte curiosi. Poate ne deschideti mintile si va urmam in multa si vasta voastra intelepciune si experienta de viata acumulata in ultimii ani. Exprimati-va ca niste fiinte umane ce sunteti, clar, iar data viitoare cand jigniti pe cineva sau ceva, intrebati-va: "Indiferent ce am facut, mi-ar placea sa fiu tratat in acest fel?". Daca raspunsul e NU, vorbiti asa cum ar fi mandri parintii vostri de voi. Daca raspunsul e DA, atunci aveti rabdare, veti fi pusi la zid candva. Poate atunci veti realiza doar ce ati facut...si poate va fi prea tarziu. Multa intelepciune tuturor! Decizii inteligente! Succese!

Icon_srz4ay625042-01 Bogdan Boboc (09 Jun, 20:39)
Ce aveti,ma, inebunirati?! lasati oamenii sa faca ce vor! e decizia lor! dati-va in vant dupa facebook si alte chestii!cine a avuit incredere in ele la inceput? a baut toata lumea coca cola din prima zi de fabricatie?! lasati oamenii sa isi faca banii, ca daca intru la voi in salon si spun in gura mare ca nu tundeti bine si voi va ofticati! vedeti-va de treaba voastra!

Icon_hpim8896 Constantin Vasile Canciuc (09 Jun, 20:27)
Oooooooooooooooo dddaaaaaaaa!Pot sa scriu si euuuuuuuuu. ------Bine.Am si eu o parere despre articol,evident:"De ce sa bagam noi problematica banului in relatiile de dintre oameni?Poate mai sunt oameni care se inteleg...In general problematica asta a banului alunga rusinea de orice,si implicit aduce neliniste.Cu siguranta ca problematica asta zambitoare a banului se poate pune in relatiile in care partenerii iubesc mai mult banii decat pe parteneri.Sunt sigur ca daca doi oameni au rusine unu fata de altu si amandoi fata de Dumnezeu,se vor intelege si vor fi frumosi." ------Si cateva intrebari retorice: "Draga omuletule drag,tu cand ai conceput acest articol ai fost interesat de relatiile dintre oameni,sau scopul sunt de fapt banii?" "Uite,eu am bani multi;tu crezi ca daca eu nu pot sa ma mai respect pe mine insumi,o sa-i pot respecta pe cei din jur?" "Crezi ca eu,care am multi bani si mai vreau,mai vreau,mai vreau,imi permit sa ma pronunt cu privire la relatiile dintre oameni,implicit la iubire?" "Ce stim noi despre iubire?Dar despre bani?Oare in relatiile dintre oameni trebuie sa intervina si o oarecare rusine?Dar de cate feluri e rusinea?Ce stim despre rusine?Dar despre frica de Dumnezeu stim ceva?" "Stiind prea multe despre bani,uitam sa mai fim oameni?Ajungem sa ne pasioneze prea mult banii si restul lucrurilor importante se rezuma la bani?"

Icon_73728_141322695919753_100001260701240_224076_2574981_n Sebastian Bosoi (09 Jun, 19:09)
Suntem satui de oamenii care isi dau cu parerea ca e teapa. Marea teapa a vietii lor: 155 lei. Daca s-ar face o statistica sunt sigur ca cei ce afirma ca e teapa sunt aceeasi oameni care cheltuie sute de lei lunar pe tigari, mancare nesanatoasa, bauturi de toate tipurile si culorile dar in schimb nu au 155 de lei pentru dezvoltarea lor personala. Si apoi cand ajung dupa cativa ani sa aiba familie, copii se plang ca nu au destui bani, ca nu sunt sanatosi sau ca nu se mai inteleg deloc in casnicie. Incep sa de-a vine pe stat, pe cel de langa el dar niciodata pe el insusi. Asta pentru ca lipseste educatia personala... Cat despre tema articolului. Sa inteleg ca acest articol e pentru fete/femei. As adauga punctul 12 stima de sine. E foarte important intr-o relatie pentru o femeie si nu numai, stima de sine. Recomand cu caldura acest articol si acest site: http://www.stilultau.com/blog/blog/cum-sa-te-vaccinezi-impotriva-stimei-de-sine-scazute/

Icon_a Adrian Belbe (09 Jun, 18:18)
Parerea mea este ca lucrurile acestea sunt ca un fel de baza pentru ca o relatie sa functioneze.Bineinteles ca fiecare avem felul nostru de a fi si de a actiona,insa fara sa ai o fundatie...si dovlecelul a patit-o. Cat despre partea cu tzeapa...ce sa zic...nici eu nu am castigat inca bani reali,dar cred ca acei 130 de lei investiti au meritat deja pentru lucrurile invatate si stilul de viata...Va raman recunoscator Nic, Adina,Oana,Arthur,Vale si Calin(pentru timpul acordat discutiilor si sfaturilor) Adi Belbe

Icon_p1000680 Marian Micu (09 Jun, 15:13)
Tudor afacerea nu este o teapa , dc tu nu ai stiut sa o aduci in favoarea ta nu-i problema directorului ca tu ai esuat. Ce fel de teapa e !ca ai dat 100 - 200 lei ,sigurat ai pirdut mai multi bani prin alte locuri decat ai.....in infopagin.Asa ca intelege ,nici eu nu am facut bani multi in infopagina , dar dc nu ma inscriam si pierdeam oportunitatea, nu imi indeplinem visele care le-am avut acum 1 si 6 luni.Atat mai vreu sa spun ca au fost luni bune in care nu am castigat nimic, zero bani reali,dar am stat si m-am gandit si am constatat, in timp ca de fapt au fost cele mai importante luni din viata mea pierdute de mine pe la firme fara sa castig sume......Vreau sa mai adaug ceva, nu va mai plangeti atata ! se simt ei care , luati lucrurile foarte bune ce se intampla acolo,gen seminari ,motivati etc si ele va vor aduce implinirile. Multumesc , Arthur ,Vale, Calin si restu..........pt sprijinu si invataturile primite, va sunt recunascator. Marian Micu ( Arad )

Icon_20100730132903_1_ Dorin Ulicean (09 Jun, 15:01)
este un inceput daca aplici cele scrise mai sus......dar daca chiar vreti sa faceti o relatie sa mearga eu va recomanad cartea.... "Doar pentru Ea-Doar pentru EL" autor:Shaunti Feldhahn, Jeff Feldhahn Spor...

Icon_bryan_tracy Călin Donca Oncioiu (09 Jun, 11:59)
Tudor, pacat ca atat ai inteles, dar te provoc! sa spui unde este tea pa! Majoritatea celor ce NU AU INTELES spun acelasi lucru ca si tine fara sa dea exlicatii. Toti cei ca tine se dau mari cunoscatori a secretelor afacerii dar habar nu au sa dea o explicatie. Toti se dau experti financiari dar nu au bani sa deschida un SRL. Gandeste! Apoi, spune ce crezi... Toata frumusetea din jurul tau, in inima si gandul tau!

Icon_33978 Catalin Popa (09 Jun, 11:43)
Cred ca o relatie se poate transpune in felul urmator: "O masa cu trei picioare numite comunicare, respect si incredere" Acestea sunt suportul relatiei si fiecare picior este la fel de important. Daca am rupt unul dintre cele trei picioare, chiar daca reusim sa-l reparam, relatia nu mai este la fel de rezistenta... acelasi picior poate ceda mult mai repede la cea mai mica provocare. Spre exemplu, daca unul dintre parteneri inseala si este descoperit va afecta "piciorul incredere" si "piciorul respect". In cazul in care se ajunge la o intelegere va exista totusi o urma de indoiala si daca se va mai intampla pe viitor ghiciti care va fi rezultatul: "nu mai am incredere in tine... s-a terminat"... Corect? Sunt multe de adaugat aici dar partea buna este ca "o masa cu trei picioare" este stabila pe orice teren, fie el si cu denivelari... @Tudor "Fie crezi ca poti, fie nu... ai dreptate!"

Adaugă comentariul tău